Bekijk
Raadhuisplein 58A | 2922 AH | Krimpen Aan Den Ijssel T: 0180-511755 | E: info@gebrdeblock.nl
Laatste nieuws
Meer blogsAlbert Heijn en LINDA. lanceren het tijdschrift VRUCHT., een ode aan groente en fruit
Geplaatst op 14 July 2020 om 11:05 door Simone Tuinenburg
796 keer gelezen
Vandaag lanceert Albert Heijn samen met de redactie van LINDA. het tijdschrift VRUCHT., een ode aan groente en fruit. Voor deze mooie verse en gezonde producten hebben wij al jarenlang een enorme passie en dat zie je terug in het blad. Met onder meer Ronald de Boer & Romy Monteiro die samen de keuken induiken, ouders met in het oog springende groente- en fruittraktaties, onze vaste telers en hun groenten van Nederlandse bodem, talrijke recepten, gekke groenteweetjes, feitjes en uitdrukkingen en andere inspirerende verhalen. VRUCHT. is verkrijgbaar bij aanschaf van LINDA. magazine.
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Steeds meer mensen realiseren zich wat eten voor je gezondheid kan betekenen. We zien dan ook dat er steeds meer groente en fruit wordt gegeten, juist ook in de afgelopen Corona maanden. Nog nooit verkochten wij zoveel kiwi’s en sinaasappels. Maar beter eten is soms ook een uitdaging, dat zien we terug in onderzoek dat wij regelmatig doen. We inspireren klanten elke dag met een grote keuze in gezonde, betaalbare producten, recepten en tips voor een gezondere levensstijl. Daarom besteden we veel aandacht aan groente en fruit, aan onze telers en boeren, en hebben we nu VRUCHT. gemaakt, samen met de redactie van LINDA. Leuk om te lezen in de vakantieperiode.”
VRUCHT
VRUCHT. is een ode aan groente en fruit en de inhoud is mede op basis van de jaarlijkse Albert Heijn groente- en fruitmonitor tot stand gekomen. Het tijdschrift staat vol inspirerende verhalen, mooie fotografie, tips en boeiende feiten over groente en fruit. Het blad wordt verspreid bij het augustusnummer van LINDA. en is vanaf 15 juli verkrijgbaar. Vanaf 27 juli is het magazine gratis voor klanten van Albert Heijn bij besteding van 10,- euro aan groente en fruit.
Frambozen voor LINDA.foundation
Naast de samenwerking met de redactie van LINDA. voor dit unieke blad, is de LINDA.foundation een vaste partner van Albert Heijn. Voor elk doosje frambozen dat deze week verkocht wordt bij Albert Heijn, gaat een deel van de opbrengst naar de LINDA.foundation. Met dat geld kan de stichting gezinnen die het financieel moeilijk hebben, een steuntje in de rug geven.
Groente- en fruit monitor Albert Heijn
Albert Heijn doet jaarlijks veel onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de ondervraagden niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250 gram groente en 2 stuks fruit. Uit eerder onderzoek bleek al dat meer dan de helft van Nederland niet op de hoogte is van deze aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Afgelopen jaar waren sperziebonen (88%), sla (88%) en komkommer (87%) de meest gegeten groenten, terwijl bloemkool, andijvie en snijbonen steeds minder vaak op het bord te vinden zijn. Voor fruit geldt dat de aardbei (51%), bananen (44%) en appels (35%) de podiumplaatsen behalen, terwijl de blauwe bes ‘de nieuwkomer’ is (9%).
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Steeds meer mensen realiseren zich wat eten voor je gezondheid kan betekenen. We zien dan ook dat er steeds meer groente en fruit wordt gegeten, juist ook in de afgelopen Corona maanden. Nog nooit verkochten wij zoveel kiwi’s en sinaasappels. Maar beter eten is soms ook een uitdaging, dat zien we terug in onderzoek dat wij regelmatig doen. We inspireren klanten elke dag met een grote keuze in gezonde, betaalbare producten, recepten en tips voor een gezondere levensstijl. Daarom besteden we veel aandacht aan groente en fruit, aan onze telers en boeren, en hebben we nu VRUCHT. gemaakt, samen met de redactie van LINDA. Leuk om te lezen in de vakantieperiode.”
VRUCHT
VRUCHT. is een ode aan groente en fruit en de inhoud is mede op basis van de jaarlijkse Albert Heijn groente- en fruitmonitor tot stand gekomen. Het tijdschrift staat vol inspirerende verhalen, mooie fotografie, tips en boeiende feiten over groente en fruit. Het blad wordt verspreid bij het augustusnummer van LINDA. en is vanaf 15 juli verkrijgbaar. Vanaf 27 juli is het magazine gratis voor klanten van Albert Heijn bij besteding van 10,- euro aan groente en fruit.
Frambozen voor LINDA.foundation
Naast de samenwerking met de redactie van LINDA. voor dit unieke blad, is de LINDA.foundation een vaste partner van Albert Heijn. Voor elk doosje frambozen dat deze week verkocht wordt bij Albert Heijn, gaat een deel van de opbrengst naar de LINDA.foundation. Met dat geld kan de stichting gezinnen die het financieel moeilijk hebben, een steuntje in de rug geven.
Groente- en fruit monitor Albert Heijn
Albert Heijn doet jaarlijks veel onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de ondervraagden niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250 gram groente en 2 stuks fruit. Uit eerder onderzoek bleek al dat meer dan de helft van Nederland niet op de hoogte is van deze aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Afgelopen jaar waren sperziebonen (88%), sla (88%) en komkommer (87%) de meest gegeten groenten, terwijl bloemkool, andijvie en snijbonen steeds minder vaak op het bord te vinden zijn. Voor fruit geldt dat de aardbei (51%), bananen (44%) en appels (35%) de podiumplaatsen behalen, terwijl de blauwe bes ‘de nieuwkomer’ is (9%).
Reageren
Andere blog berichten
- Albert Heijn verduurzaamt kipketen met Beter voor Kip, Natuur & Boer-programma. 2 March 2021 om 17:15
- Albert Heijn halveert CO2-uitstoot per winkel en gaat over op 100% Nederlandse windenergie 3 February 2021 om 17:05
- Albert Heijn verduurzaamt zuivelschap verder met ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’-programma13 January 2021 om 14:48
- Albert Heijn voetbalplaatjes spaaractie is dit jaar een thuiswedstrijd 4 January 2021 om 17:20
- Ontdek de vernieuwde broodafdeling bij Albert Heijn 3 November 2020 om 08:30
- Albert Heijn verdubbelt vega(n) assortiment26 October 2020 om 12:05
- Albert Heijn meest favoriete werkgever onder scholieren en studenten12 October 2020 om 10:10
- Albert Heijn opent nieuwe, ultramoderne koffiebranderij 6 October 2020 om 12:10
- Albert Heijn lanceert Foodstars 7 September 2020 om 15:00
- Albert Heijn breidt schoonmaakassortiment flink uit17 August 2020 om 14:49